Tid tid tid.....

Tänk vad tiden rusar fram, jösses. Det känns som det var vinter i går och nu helt plötsligt är det vår och mitten på april. Snön är borta och det börjar bli så grönt och fint ute, luften känns fortfarande lite kall och sval men oj vad solen värmer och ger ett löfte om kommande värme och sommar. Det är inte bara ute det har hänt mycket, jag har ju kört lite över en månad nu på schema och min nya anställning och det känns helt underbart att ha schema och ha lite ledigt ibland samt att lyfta lite lön igen. Jag fick ju också tillbaka en del på skatten vilket gjorde att jag beställde nya glasögon vilket inte var en dag förtidigt, i och för sig måste dessa justeras igen då de klämmer bakom öronen och det ena paret känns inte ok i själva slipningen i den progressiva delen. Hela världen gungar kan jag säga :-) . Jag har även bestämt mig för att göra om i gästrummet och slänga ut sängen där och köpa en bäddsoffa istället och ha det som skriv och målar rum. Skrivbord är på plats och nu får jag vänta med bäddsoffa då bilen har gått sönder och behöver lite reparationer igen :-( . Det känns helt otroligt skönt att ha en skrivplats och jag fattar inte varför jag inte grejade detta när jag pluggade, min idiot...hade ju varit urskönt att ha då. Men men nu har jag en skriv och målar yta och kan njuta av det nu istället. Kanske min roman kommer till nu när jag känner att livet börjar lugna ner sig lite. Hmmm ok det var ju en lögn,,,,jag måste lära mig att säga nej och inte boka upp mig till höger och vänster när folk behöver hjälp, det finns ta mig faan ingen där när jag behöver så..... jajaa. Den enda jag känner att jag vill ha nära mig av mina vänner ska jag träffa äntligen imorgon tisdag och ska bli toppen och är ett efterlängtat möte och behövligt. Få sitta och käka lite och bara skratta och va lite galen och avhandla allt som hänt ska bli så himla mysigt, lääääännngggtar.
 
Dags att göra lite nytta och  dammsuga och tvätta så jag inte kommer efter för mycket med vardagssysslorna. 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0