Ledigheten är slut .... igen!

Jag fattar inte hur fort en ledighet kan gå. Ena dagen går man av och är så glad för att äntligen få lite ledigt och kunna hämta andan, och vips så har hela ledigheten tagit slut och det är dags att gå och jobba igen. Nu kommer dessutom några tuffa veckor då jag jobbar mycket innan lite långledigt igen. I fredags kom min älskade dotter hem och sov över till lördagen och umgicks med sin gamla mamma en stund. Dessa underbara timmar där vi får sitta och prata och bara vara är så dyrbara för mig. Önskar att det var lite oftare men hon har ju jobb barn och familj så tiden räcker inte till för henne heller, och jag är så tacksam att hon verkligen tar lite tid för mig då och då.
 
Vädret har varit urtråkigt nu några veckor, himlen är grå och tung som en blöt äcklig yllefilt, men nu ska det äntligen bli lite kallare och med den lite kyligare luften lyfter den tråkiga yllefilten och försvinner. Nu ska jag laga lite lunch och sen ska jag ut med odjuren och efter det är det dags att sova en stund så man kommer in i jobbtid igen. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0