Oktober månads början

Jaha, då var det oktober och hösten har tagit sitt hårda grepp om både mig på insidan och utsidan. Min kära vän gick bort i cancer i onsdags och många tårar har runnit sen dess. Det blev så jäkla tomt och återigen har den där jävla sjukdomen tagit ifrån mig någon som är viktig i mitt liv, hatar cancer. Vidare har jag nu börjat en utredning på Astas mage för att se varför den rasar med jämna mellanrum på min lilla hund och så är det då tandläkaren, suck! Just nu kan jag säga att min ekonomi är i botten och kommer ta sin tid att återhämta sig. Jag skulle igentligen gått till tandläkaren i morgon för att dra ut den tand som blev inflamerad men det har jag inte råd till så jag ändrade tiden till nästa månad så jag hinner få en lön till.
 
Det var allt elände det så nu hoppar vi till något som är lite kul i alla fall, ikväll ska jag gå på hockey och se mitt älskade LHC in action mot Brynäs och Andrew Gordon är äntligen tillbaka och det känns helt fantastiskt. Det ska bli jättekul och jag hoppas att i allt elände så kan vi kanske ta 3 poäng till och hålla ledningen i tabellen. I morgon är det dags att gå på och jobba igen och det känns skönt med att åter komma till vardagen, jag har ju varit ledig nu då min dotter har flyttat och min pappa fick tid till Jönköping för att kolla sin starr och eventuellt få operera den. Den 24 oktober är det dags för en operation på hans högra öga och förhoppningsvis så kommer han kunna se lite bättre efter det. Den 26 oktober har jag semester då jag ska se Alcazar i Saaben och så ska det ju bli en begravning också men jag hoppas jag slipper ta mer semester nu.
 
Normalt älskar jag hösten med den klara kalla luften, alla underbara fäger och att allt på något sätt saktar ner och går in i en vilofas men i år verkar det som detta har hamnat i otakt på något sätt. Jag hoppas att det nu ska lugna ner sig och komma i fas igen både ekonomiskt och med lite mer positivt runt omkring.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0