Tid och beslut

Jaha då var denna vecka snart gjord, bara konserten och jobbet kvar sen är det äntligen måndag och långledigt. Lite har jag inbokat men tänker inte boka in mycket annat kan jag säga. Jag har nu fattat ett beslut om att sluta finnas till hela tiden för andra och tänka mer på mig själv och min tid. Jag vill ju hinna måla och skriva och som det ser ut idag så delas min tid till alla andra och inte till det jag skulle vilja göra. De få vänner som jag har och som är viktiga för mig kommer jag inte sidosätta men allt annat. NU ska jag tänka på mig själv och mina hobbies som jag så gärna vill göra och som jag aldrig får tid til. Begravningen var igår för min älskade vän och det var där jag kände att tiden bara rinner ifrån mig och jag vill verkligen hinna med lite annat än att bara finnas till för andra. Dessutom har jag ju flera gånger märkt att när jag behöver någon eller när vissa ska iväg på fest eller annat så är jag inte medräknad och har inte fått någon för frågan om jag vill följa med och det sårar när man själv har lagt så mycket åt sidan för att hjälpa när det behövs. Nu är det slut! 
 
Idag när jag vaknade så var det hela -4 grader ute och det känns att det är nära vinter nu. Det är klass 1 varning för snöfall fram till i morgon lunch så hmmm hoppas det går bra med att ta sig till jobbet lördag kväll och söndag kväll. Däckbyte har jag tid för på tisdag så fram till dess måste jag ta det lite lugnt på vägarna då det ska vara minusgrader morgon och kväll då jag kör.
 
Idag har jag städat och varit ute på långis med voffarna och dessutom har jag då skrivit lite idag och nu tänker jag ta fram mitt skissblock och rita lite, tjoho,,, det var länge sen!
 
Kram på er alla och ta hand om varandra och er tid, den kan ändra sig snabbt <3
 
 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh, så lycklig jag blir.Det är på tiden att du fokuserar på Dig, Du är viktig.Sålla bland energitjuvar, det gör gott i slutändan.Jag bryr mig om dig och oroar mig för dig, anledningen är att du räcker till så många men får inget tillbaka.Gott att höra att du nu sätter dig i första rummet.//Din vän

2018-11-02 @ 00:48:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0