Tiden rusar

Tänk vad tiden går, herregud! Nu har halva oktober  gått och jag fattar inte att hösten börjar gå över till mellanting innan vinter. Vädret har varit fantastiskt vilket har gett naturen en färgsprakande kostym. Det är så härliga skarpa fäger ute så man blir alldeles mållös. Sommar och höst har verkligen gett allt den har med värme, sol och underbara dagar och kvällar. Baksidan är att grundvattnet har sjunkit och ligger oroväckande lågt så nu hoppas vi på en bra vinter med mycket snö för att återhämta nivåerna lite. Nu är vi framme vid den tiden jag bävat för en tid, nu jobbar jag söndag måndag och sen tisdag är det möte, onsdag kör jag pappa till Jönkping för att han ska operera sitt öga, torsdag är det begravning för min älskade vän, fredag är det konsert med Alcazar sen jobb lördag och söndag igen, måndag den 29 oktober kl 07.00 går jag av och är ledig i en vecka. Längtar dit då veckan innan är jobbig både fysikst och psykiskt.
 
Jag saknar min kära vän som jag inte kunnat hälsa på hos så länge, jag hoppas vi kan träffas den 1 november och att vädret är så ok att hon kan komma hit och kanske få se lite av den underbara hösten. Jag längtar efter våra samtal och galna upptåg och skratt, det skulle behövas just nu för att lyfta locket lite. För övrigt kan jag säga att Astas mage (peppar peppar) verkar hålla efter penecillinkuren och hon verkar må bättre då hon är glad och sprallig. Så himla skönt att se det men jag kan inte riktigt andas ut än men oron har lagt sig en del i alla fall. Idag är det lördag och jag har inget inplanerat vilket känns väldigt lyxigt och jag ska i eftermiddag bara sitta och sticka och kolla hockey både eftermiddagsmatchen och kvällsmatchen, Tjoho vilket lyx...... Tyvärr spelar inte LHC idag utan först i morgon då jag måste sofa en stund men hoppas att jag kan se större delen av matchen i alla fall.  Idag är min dag att andas och ta det lugnt och samal mig inför veckan som kommer. 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0