September

Det blåser ute och nu kan man verkligen säga att hösten kommit. Dagarna är kortare och svalare, allt börjar vissna och nu väntar jag bara på att träden ska anta sina härliga höstfärger. Lusten att fota har helt försvunnit för tillfället och det kan nog bero på att jag inte känner någon ro alls utan bara att jag måste hinna med dittan och dattan hela tiden. Hoppas att allt ska lugna ner sig och att jag återfår mitt intresse för mina hobbies.
 
I fredags kväll började det värka i min käke och naturligtvis så blev det en stor inflammation i en tand och i måndags fick jag ta ett besök till tandläkaren där de skrev ut penicillin och borrade upp tanden så att allt fick syre och kunde pysa ut, blä blä. Nu 3 dagar senare har värken lagt sig och det börjar åter kännas hoppfullt. Tvyärr blir det väl en kostsam historia och det finns ju inga stora bäckar att ösa ur här, suck, men det är en tand långt bak så det blir helt krasst att dra ut den.
 
Valet har dragit förbi och det lär bli en enda stor röra då ingen vill ge sig och alla vill vara statsminister, suck! Det bästa vore nog om moderaterna tog och pratade med de andra i alliansen om att på allvar ta kontakt med SD som de ändå ligger så nära i många frågor. SD blev 3:e största parti så nu kan inte de andra bojkotta dem i all oändlighet. Oavsett vad man tycker så är det ju trots allt vårt demokratiska val som har tagit fram dem dit de är och att vägra dem är att skita i vad valet sa, det vill säga skita i det demokratiska valet och vad folket vill.
 
I morgon bär det av mot Ulrika marknad. Den enda marknad som jag tycker om att besöka. Det blir inte några inköp i år då tandläkaren tar en stor del av plånboken och då fnns inget kvar men det är skönt att bara gå omkring och titta lite i alla fall.
 
Nu har jag snart haft en vecka ledigt och det är back to work, hela veckan gick nästan åt att ha ont och bara ligga och tycka synd om sig själv men nu har jag i alla fall inte ont och lite har jag gjort. Bytt gardiner, städat, tvättat bilen och så marknaden i morgon. Hade ju tänkt en hel del till men men det finns tid sen till det, viktigast är att bli bra och slippa värken. På lördag när jag jobbar så klart är det äntligen dags för SHL att starta och LHC möter Timrå hemma och jag kan inte vara där :-( Suck! men ......Go Blue, LHC är dom bästa, Heja Cluben! I år vill vi gå till åtminstone semifinal. 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0