Nytt År

Jaha nu har då julen och nyåret rusat förbi och det är redan den 2 januari 2019. Jösses vad fort det går. Julen var bra och jag firade den hos min dotter och dotterdotter vilket naturligtvis var det bästa. Den där lilla damen nu 4 år är bara helt underbar och fyller mitt hjärta med värme och kärlek så den milda grad, tänk vad det är toppen att vara mormor. Nyåret firade jag som vanligt i all enkelhet då mina djur inte får vara själva. Jag vill inte att det ska bli något med smällare och raketer som gör att de blir rädda och behöver lida varenda nyår. Jag åt hos grannen och sen gick jag hem vid 22 då det började skjutas. Allt gick bra och vi låg i sängen och tittade på TV och väntade ut allt. Nu under det nya året händer det en del. Ozzie måste opereras och det kommer kosta en hel del ca 6000 och det väntar jag just nu på en tid från djursjukhuset. Vidare ska jag på kontroll nu i januari efter min operation och då ska jag prata med dem lite om värken i benen och domningarna jag har ifall det är någon brist. Sen måste jag återuppta träningen och komma igång med allt igen. Jag har ju fått en större tjänst på jobbet så det blir mer jobb och mer i lön vilket känns bra. Det kommer ju helt klart att gå åt nu när Ozzie behöver opereras. Bara jag får det gjort och sen hoppas jag verkligen allt lugnar ner sig och jag kan spara pengar igen, inga mer veterinärkostnader och tandläkare, bläää nu får det lugna ner sig så jag hinner ifatt med ekonomin.På fredag börjar jag mitt nya schema och min långledighet är slut och nästa blir inte förrän om en månad. Men nu går vi mot ljusare tider och förhoppningsvis mer lugn och ro.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0